Como destrozar la economía de un país a base de ayudas.
+16
Pedro López
Ignasi Llopis
Judas manuel
Carlo Salinas
Jokin Erkizia
Santiago Mercader
Gianfranco Molina
francisco bolivar
Pepe Jovellanos
Catalina de triana
Martí Giesler
Roberto Rand
Rufino Colorado.
Sergio Ocaña
Héctor Fernández.
AdministradorRoberto
20 participantes
Página 1 de 3. • 1, 2, 3
- AdministradorRoberto
- Cantidad de envíos : 2435
Como destrozar la economía de un país a base de ayudas.
Vie 23 Abr 2010 - 17:27
http://www.cbsnews.com/stories/2010/04/21/eveningnews/main6419171.shtml
(CBS) Of all the things you've heard about earthquake aid to Haiti, here's something you probably didn't know: Haiti's government wants large-scale food assistance and free health care to stop. If it's news to you, it was to CBS News too, when Katie Couric recently visited Haiti and spoke to Erin Boyd, a nutrition aide for UNICEF. Boyd disagrees with cutting back on aid, but told why it's being done.
"When you continue having a lot of food distributions, you lower the price of food so that people can't trade, and it disrupts markets, basically," Boyd said. In other words, CBS News correspondent Sharyl Attkisson reports, there may be such a thing as too much help. The public outpouring is so generous it's interfering with the Haitian economy.
If food is free local farmers can't sell what they grow.
Desperately poor residents who aren't earthquake victims are moving into refugee camps for the free food and health care. But the government wants residents to be less dependent on foreign aid, not more. Susan Reichle is with USAID, the U.S. agency that distributes foreign aid. It's already spent $562 million on Haiti relief.
"As they've requested that these large-scale food distributions end as well as some of the large-scale programs which are really pulling people into the camps, we're working with them. We're in complete agreement with them on this point," Reichle said. Pulling back on aid means something a lot of American donors might find unthinkable. Even as many go without meals, relief food that's already made it to Haiti is now being sent to warehouses for future disasters. USAID calls it "prepositioning."
Re: Como destrozar la economía de un país a base de ayudas.
Vie 23 Abr 2010 - 21:15
Roberto, If we don´t know speak English, or, if we don´t know say absolutely anything in English, we don´t understand anything about what you had copied, you know?, XD
- Sergio Ocaña
- Cantidad de envíos : 1885
Vie 23 Abr 2010 - 21:18
I think almost everyone of here can read English.
- Rufino Colorado.
- Cantidad de envíos : 9585
Vie 23 Abr 2010 - 21:23
No entiendo nadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
- Roberto Rand
- Cantidad de envíos : 872
Vie 23 Abr 2010 - 21:29
OMG! xD Compraros los que no sepáis inglés un traductor o ponerlo en el traductor de google xDDDHéctor Fernández. escribió:Roberto, If we don´t know speak English, or, if we don´t know say absolutely anything in English, we don´t understand anything about what you had copied, you know?, XD
Vie 23 Abr 2010 - 21:33
Pues ponlo en español, que pa eso estamos en España.Roberto Rand escribió:OMG! xD Compraros los que no sepáis inglés un traductor o ponerlo en el traductor de google xDDDHéctor Fernández. escribió:Roberto, If we don´t know speak English, or, if we don´t know say absolutely anything in English, we don´t understand anything about what you had copied, you know?, XD
- Martí GieslerPrimer Ministre
- Cantidad de envíos : 10324
Vie 23 Abr 2010 - 21:33
Jjajaj todos en traducto, bien yo hare mi discurso en ingles a mano:
And this? Why is there? Roberto what do you say with this post, because I don't understand it.
And this? Why is there? Roberto what do you say with this post, because I don't understand it.
- Rufino Colorado.
- Cantidad de envíos : 9585
Vie 23 Abr 2010 - 21:36
Vie 23 Abr 2010 - 21:37
Martí, yo no usé traductor para decirlo, XDXDXDXD, tu me parece que sí, jejejejejejeje. Ya veo a todo el mundo hablando este post en inglés, eeiii... ¿y si hacemos que en este post solo se pueda hblar en inglés?Martí Brauchitsch escribió:Jjajaj todos en traducto, bien yo hare mi discurso en ingles a mano:
- Sergio Ocaña
Vie 23 Abr 2010 - 21:46
Ostia, buena idea xD
Vie 23 Abr 2010 - 21:56
יחי היטלר
Jjajajjajajjajajjajajaja, I have said in jewish Hail Hitler, ajajajajjajaja
- Catalina de triana
- Cantidad de envíos : 1304
Vie 23 Abr 2010 - 22:05
- Sergio Ocaña
Vie 23 Abr 2010 - 22:08
Héctor Fernández. escribió:יחי היטלר
XD
- Pepe Jovellanos
- Cantidad de envíos : 1242
Vie 23 Abr 2010 - 22:32
Eso de Haiti está igual puesto en elblogsalmón.com, solo que no lo encuentro (y en castellano!)
- francisco bolivar
- Cantidad de envíos : 3561
Vie 23 Abr 2010 - 22:34
Perdona???donde??? yo se donde estoy por lo menos y creo que no es ESPANHAAAAAA!!!Héctor Fernández. escribió:Pues ponlo en español, que pa eso estamos en España.Roberto Rand escribió:OMG! xD Compraros los que no sepáis inglés un traductor o ponerlo en el traductor de google xDDDHéctor Fernández. escribió:Roberto, If we don´t know speak English, or, if we don´t know say absolutely anything in English, we don´t understand anything about what you had copied, you know?, XD
Vie 23 Abr 2010 - 23:19
¿Tu tienes problemas de conocimientos geográficos y políticos chaval?francisco bolivar escribió:Perdona???donde??? yo se donde estoy por lo menos y creo que no es ESPANHAAAAAA!!!Héctor Fernández. escribió:Pues ponlo en español, que pa eso estamos en España.Roberto Rand escribió:OMG! xD Compraros los que no sepáis inglés un traductor o ponerlo en el traductor de google xDDDHéctor Fernández. escribió:Roberto, If we don´t know speak English, or, if we don´t know say absolutely anything in English, we don´t understand anything about what you had copied, you know?, XD
- Sergio Ocaña
Vie 23 Abr 2010 - 23:21
Héctor Fernández. escribió:¿Tu tienes problemas de conocimientos geográficos y políticos chaval?francisco bolivar escribió:Perdona???donde??? yo se donde estoy por lo menos y creo que no es ESPANHAAAAAA!!!Héctor Fernández. escribió:Pues ponlo en español, que pa eso estamos en España.Roberto Rand escribió:OMG! xD Compraros los que no sepáis inglés un traductor o ponerlo en el traductor de google xDDDHéctor Fernández. escribió:Roberto, If we don´t know speak English, or, if we don´t know say absolutely anything in English, we don´t understand anything about what you had copied, you know?, XD
Claramente.
- Gianfranco Molina
- Cantidad de envíos : 1529
Vie 23 Abr 2010 - 23:22
Héctor Fernández. escribió:¿Tu tienes problemas de conocimientos geográficos y políticos chaval?francisco bolivar escribió:Perdona???donde??? yo se donde estoy por lo menos y creo que no es ESPANHAAAAAA!!!Héctor Fernández. escribió:Pues ponlo en español, que pa eso estamos en España.Roberto Rand escribió:OMG! xD Compraros los que no sepáis inglés un traductor o ponerlo en el traductor de google xDDDHéctor Fernández. escribió:Roberto, If we don´t know speak English, or, if we don´t know say absolutely anything in English, we don´t understand anything about what you had copied, you know?, XD
supongo que tendra que volver a hacer 4 de la eso, que alli se lo explicaran muy bien
- francisco bolivar
- Cantidad de envíos : 3561
Vie 23 Abr 2010 - 23:27
No ninguno, pero tu a caso sabes donde vivo???? o de donde me siento?Héctor Fernández. escribió:¿Tu tienes problemas de conocimientos geográficos y políticos chaval?francisco bolivar escribió:Perdona???donde??? yo se donde estoy por lo menos y creo que no es ESPANHAAAAAA!!!Héctor Fernández. escribió:Pues ponlo en español, que pa eso estamos en España.Roberto Rand escribió:OMG! xD Compraros los que no sepáis inglés un traductor o ponerlo en el traductor de google xDDDHéctor Fernández. escribió:Roberto, If we don´t know speak English, or, if we don´t know say absolutely anything in English, we don´t understand anything about what you had copied, you know?, XD
Vie 23 Abr 2010 - 23:42
A ver, sorpréndeme.francisco bolivar escribió:No ninguno, pero tu a caso sabes donde vivo???? o de donde me siento?Héctor Fernández. escribió:¿Tu tienes problemas de conocimientos geográficos y políticos chaval?francisco bolivar escribió:Perdona???donde??? yo se donde estoy por lo menos y creo que no es ESPANHAAAAAA!!!Héctor Fernández. escribió:Pues ponlo en español, que pa eso estamos en España.Roberto Rand escribió:OMG! xD Compraros los que no sepáis inglés un traductor o ponerlo en el traductor de google xDDDHéctor Fernández. escribió:Roberto, If we don´t know speak English, or, if we don´t know say absolutely anything in English, we don´t understand anything about what you had copied, you know?, XD
Página 1 de 3. • 1, 2, 3
- ''Hay dos formas de continuar gestionando la economía, como planteamos nosotros o como lo plantea la derecha'' (Antonio Blanco)
- Héctor Fernández presenta su primer libro: "¿Qué hace una República como tú en un país como este?"
- Junta de Portavoces
- LEY DE AYUDAS A LOS NACIMIENTOS - CONSEJERIA DE ECONOMÍA Y HACIENDA (UPyD)
- Los violentos no son etarras, sino sindicalistas: El Gobierno de Murcia, como el del País Vasco, bajo escolta